Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len VOP) upravujú vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim v oblasti predaja tovaru medzi spoločnosťou TWIN Autosúčiastky, s.r.o. a jej obchodnými partnermi.
Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí reklamačný poriadok, a že s nimi súhlasí. Na tieto obchodné podmienky je kupujúci dostatočným spôsobom pred vlastným uskutočnením objednávky upozornený a má možnosť sa s nimi zoznámiť.
TWIN Autosúčiastky, s.r.o., IČO 36547697, so sídlom Zámocká 3 , 811 01 Bratislava, je spoločnosťou zapísanou v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Bratislava I., vložka číslo 79413/B, zaoberajúca sa predajom predovšetkým autosúčiastok a autopríslušenstva, ako ďalším predajcom, tak aj spotrebiteľom. Ďalšie informácie o predávajúcom sú uvedené v sekcii "Kontakty".
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
Staničná 9, P.O. BOX 49A, 950 50 Nitra
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 037/7720 001, fax č.: 037/ 7720 024
e-mail: nr@soi.sk
Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.
Spotrebiteľ pri začatí obchodných vzťahov odovzdáva predávajúcemu iba svoje kontaktné údaje, nutné pre bezproblémové vybavenie objednávky, poprípade údaje, ktoré chce mať uvedené na nákupných dokladoch.
Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č. 40/1964 Zb., Občianskeho zákonníka, zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, ako aj súvisiacimi predpismi, všetko v znení noviel.
Podnikateľom sa rozumie:
Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorý je podnikateľom, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka, v platnom znení, ako aj súvisiacimi predpismi.
Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej ponuke predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných lôg či patentov predávajúceho alebo ďalších firiem, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
Ak je kupujúcim spotrebiteľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru dodávateľom na stránky, kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim spotrebiteľom a prijatím objednávky dodávateľom. Toto prijatie dodávateľ bezodkladne potvrdí kupujúcemu informatívnym emailom na zadaný email, na vznik zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov.
Ak je kupujúcim podnikateľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslaná objednávka tovaru kupujúcim podnikateľom a samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho kupujúcemu s týmto jeho návrhom.
Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe zmluvy budú riešené výlučne podľa platného práva Slovenskej republiky a budú riešené súdmi Slovenskej republiky.
Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku. Ak vznikne pre potrebu kupujúceho preklad textu zmluvy platí, že v prípade sporu o výklad pojmov platí výklad zmluvy v slovenskom jazyku.
Uzavretá zmluva je predávajúcim archivovaná za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy sú zrejmé z týchto obchodných podmienok, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný. Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávky ju skontrolovať a prípadne opraviť. Tieto obchodné podmienky sú zobrazené na webových stránkach internetového obchodu www.twincar.sk a je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia kupujúcim.
Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku (telefón, internet atď.) pre uskutočnenie objednávky sú v bežnej výške, závislé na tarife telekomunikačných služieb, ktoré kupujúci používa.
Predávajúci prehlasuje, že všetky osobné údaje sú dôverné, budú použité iba k uskutočneniu plnenia zmluvy s kupujúcim a nebudú inak zverejnené, poskytnuté tretej osobe a pod., s výnimkou situácie súvisiacej s distribúciou či platobným stykom týkajúceho sa objednaného tovaru (oznámenie mena a adresy dodania). Osobné údaje, ktoré sú poskytnuté kupujúcim predávajúcemu za účelom splnenia objednávky, sú zhromažďované, spracovávané a uchovávané v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä so zákonom č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v platnom znení. Kupujúci dáva predávajúcemu svoj súhlas na zhromažďovanie a spracovanie týchto osobných údajov na účely splnenia predmetu uzatvárané kúpnej zmluvy, a to až do doby jeho písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kupujúci má právo prístupu k svojim osobným údajom a právo na ich opravu vrátane ďalších zákonných práv k týmto údajom.
Obchod na adrese Novozámocká 47, 94201 Šurany:
Pondelok-Piatok: 8:00 – 16.30
Sobota: 8:00 – 12.00
Objednávky cez internetový obchod na adrese www.twincar.sk
24h denne, 7 dní v týždni
Všetky ceny sú zmluvné. V on-line eshope sú vždy aktuálne a platné ceny.
Kupujúci dostane tovar za cenu platnú v čase objednania. Kupujúci spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť s celkovou cenou vrátane DPH a všetkými ďalšími poplatkami (PHE a pod). Táto cena bude uvedená v objednávke a v správe potvrdzujúcej prijatie objednávky tovaru. Kupujúci spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť so skutočnosťou, po akú dobu zostáva ponuka alebo cena v platnosti. V prípade, že sa jedná o špeciálny tovar na objednávku, alebo tovar, ktorý nie je na sklade, predávajúci kupujúcemu vopred potvrdí telefonicky / e-mailom cenu a termín dodania. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, musí byť pri takomto tovare vopred oboznámený so skutočnosťou, že ide o tovar na objednávku, s ktorým k uzavretiu kúpnej zmluvy medzi oboma zmluvnými stranami dôjde až v okamihu upresnenia ponuky zo strany predávajúceho.
Objednávať je možné nasledujúcimi spôsobmi:
Predávajúci odporúča kupujúcemu vykonávať objednávky cez elektronický obchod.
Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorý je spotrebiteľ
V zmysle ustanovenia § 12 zákona O ochrane spotrebiteľa pri podomovom
predaji a zásielkovom predaji (zákon č. 108/2000 Z. z.) má kupujúci právo od
takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 7 pracovných dní odo dňa
prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je
nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote doručený list o odstúpení od zmluvy predávajúcemu.
Toto právo má kupujúci aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom
internetu vyzdvihol osobne v priestoroch výdajného miesta predávajúceho.
Tovar je kupujúci spotrebiteľ povinný vrátiť úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. V prípade, že bude vrátený tovar nekompletný či poškodený, predávajúci može vrátenú cenu znížiť o tomu odpovedajúcu čiastku. Peniaze budú vrátené kupujúcemu spotrebiteľovi do 15 dní od účninnosti odstúpenia od zmluvy kupujúcim.
Predávajúci nie je povinný po uplynutí zákonom stanovej lehoty 7 dní (zákon č. 108/2000 Z.z.) prijať na reklamáciu nevyčistený alebo inak znečistený tovar nezodpovedajúci hygienickým štandardom.
Ak sa rozhodne kupujúci pre odstúpenie v tejto lehote, odporúčame pre urýchlenie vybavenia odstúpenia tovar doručiť na adresu predávajúceho spolu s priloženým sprievodným listom s prípadným dôvodom odstúpenia od kúpnej zmluvy (nie je podmienkou), s číslom nákupného dokladu a uvedeným číslom bankového účtu alebo s uvedením , či suma bude vyplatená v hotovosti alebo či bude čerpaná pre ďalší nákup.
Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 12 zákona č. 108/2000 Z.z., darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté darčeky.
Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru vznikne kupujúcemu kredit, ktorý na jeho žiadosť bude odoslaný na ním uvedený účet, a to najneskôr do 15 dní od účinnosti odstúpenia od zmluvy. Pri neuvedení čísla účtu je suma v rovnakej lehote automaticky pripravená na čerpanie pomocou ďalšieho nákupu alebo na vyzdvihnutie v hotovosti na základe predloženia originálneho dobropisu, ktorý je bez zbytočného odkladu po vyriešení odstúpenia od kúpnej zmluvy zákazníkovi zaslaný.
Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorý je podnikateľ
V prípade, že kupujúci je podnikateľ, môže byť kupujúcemu ponúknuté náhradné
odstúpenie od kúpnej zmluvy v závislosti na stave vráteného tovaru, ušlej
záruky a aktuálnej ceny vráteného tovaru. Stav tovaru je zhodnotený
predávajúcim. V prípade nedohodnutia podmienok akceptovateľných pre obe strany
bude tovar vrátený na náklady predávajúceho späť. Predávajúci je oprávnený
účtovať kupujúcemu prípadné ďalšie vzniknuté náklady.
Pri vystavení dobropisu môže byť po kupujúcom vyžadovaný občiansky preukaz za účelom ochrany vlastníckych práv kupujúceho. Predložením OP kupujúci súhlasí so spracovaním osobných údajov podľa bodu II. (v zmysle §3 zákona 428/2002 Z.z., O ochrane osobných údajov).
Odstúpenie od zmluvy predávajúcim
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť ak:
a) produkt sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať
b) zmenila sa cena dodávateľa produktu
c) vystavená cena produktu bola chybná
Za objednaný tovar môže spotrebiteľ zaplatiť:
a) platba v hotovosti pri prevzatí tovaru na výdajnom mieste
b) na dobierku pri doručení tovaru (hotovosť preberá od zákazníka prepravca)
c) prevodným príkazom (pri objednávke na faktúru)
Tovar zostáva do úplného zaplatenia majetkom predávajúceho.
Osobný odber: Tovar môže prevziať iba kupujúci. Táto osoba sa musí dostatočne preukázať. Prevádzkovateľ sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo tovaru, tak ako bolo uvedené v čase objednávky, na základe objednávky spotrebiteľa za dohodnutú cenu. Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať si objednaný tovar a zaplatiť za objednaný tovar dojednanú cenu.
Tovar je spotrebiteľovi dodaný prostredníctvom:
Termín dodania začína plynúť nasledujúci deň od objednania a pri objednávke prijatej cez víkend je ako prvý deň plynutia objednávky rátaný prvý pracovný deň. Pokiaľ by sa dodacia lehota predĺžila, bude spotrebiteľ včas o termíne dodania informovaný e-mailom alebo telefonicky.
Kupujúci, ktorý je podnikateľom, je povinný (kupujúcemu, ktorý je
spotrebiteľom, je tento postup odporúčaný), aby bezprostredne pri dodaní
prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť
pásky s firemným logom, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného
listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode
s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Ak takto
poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie
popísať v odovzdávacom protokole prepravcu.
V prípade, že poškodenie obsahu zásielky kupujúci zistí po jeho
prevzatí, je nutné do 24 hodín zaslať Zápis o poškodení zásielky na
adresu twincar@twincar.sk.
Dodatočné reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavujú
spotrebiteľa práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať,
že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.
Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi SR. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru spotrebiteľom. Ako záručný list slúži nákupný doklad.
V prípade, že sa Vám tovar od nás poškodil alebo znefunkčnil, čo najskôr nám pošlite mail s údajmi o reklamácii - číslo Vašej objednávky, a popis chýb, kvôli ktorým tovar reklamujete. Po obdržaní Vašej reklamačnej správy Vám bude e-mailom potvrdené jej prijatie prevádzkovateľom a zároveň budete vyzvaní na zaslanie reklamovaného tovaru.
Prevádzkovateľ rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3
pracovných dní a bez zbytočného odkladu vyrozumie o tom spotrebiteľa formou
elektronickej pošty, pokiaľ sa spolu nedohodnú inak. Zároveň bude
spotrebiteľovi doručený prostredníctvom e-mailu, resp. doporučenou poštou
reklamačný protokol. Do lehoty 3 dní sa nezapočítava čas potrebný na odborné
posúdenie chyby. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po
uplynutí tejto lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy
odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
1. Tovar musí byť zaslaný kompletne, tak ako bol prevzatý od prevádzkovateľa.
2. K reklamovanému tovaru musia byť priložené všetky listiny, ktoré spotrebiteľ
s tovarom obdržal (pokladničný blok, záručný list).
3. Reklamovaný tovar musí byť riadne vyčistený.
Práva spotrebiteľa vyplývajúce zo zodpovednosti za chyby veci sa rozlišujú podľa toho o aké chyby ide.
Ak ide o chybu odstrániteľnú, má spotrebiteľ právo:
- na odstránenie chyby bezplatne, včas a riadne
- na výmenu veci, alebo ak sa chyba týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak
tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo
závažnosť chyby.
- prevádzkovateľ môže vždy namiesto odstránenia chyby vymeniť chybnú vec za
bezchybnú, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o chybu neodstrániteľnú, ktorá bráni tomu, aby sa
vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby má spotrebiteľ právo:
- na výmenu veci
- na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí)
Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné
chyby, avšak spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa chyby po oprave
alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať
- o opätovné vyskytnutie sa chyby po oprave pôjde v prípade,
keď sa rovnaká chyba, aká bola v záručnej dobe najmenej 2-krát odstraňovaná,
vyskytne opätovne
- o väčší počet chýb pôjde v prípade, keď vec má súčasne
najmenej 3 odstrániteľné chyby, pričom každá z týchto vád bráni v riadnom
užívaní veci.
Ak ide o neodstrániteľné chyby, pri ktorých možno vec užívať,
alebo ak má vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec chybu, za ktorú
prevádzkovateľ zodpovedá, ma spotrebiteľ právo:
- na primeranú zľavu z ceny veci
Poskytnutá záruka sa nevzťahuje na:
- vzhľadové a funkčné zmeny majúce pôvod v opotrebení z používania
- chyby a poškodenia výrobku, ktoré vznikli nesprávnou manipuláciou, nesprávnym
používaním alebo mechanickým poškodením
Dňom 1. februára 2016 nadobúda účinnosť zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Cieľom tohto zákona je vytvorenie novej možnosti pre spotrebiteľov riešiť svoj spor s predávajúcim rýchlo, efektívne, menej formálne a predovšetkým bezplatne, resp. len s minimálnymi nákladmi. Ide o dosiahnutie zmierlivého riešenia, resp. dohody medzi spotrebiteľom a predávajúcim o vyriešení sporu, ktorá sa po súhlase oboch strán s jej znením stáva záväzným právnym podkladom.
Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb.
Názov subjektu: | Slovenská obchodná inšpekcia |
Sídlo subjektu: | Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27 |
IČO: | 17 33 19 27 |
Dátum zápisu do zoznamu: | 01. 02. 2016 |
Adresa na doručovanie: |
Slovenská obchodná inšpekcia ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Prievozská 32, p. p. 29
827 99 Bratislava 27 |
Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe: |
ars@soi.sk
adr@soi.sk |
Telefonické číslo: | +421 2 582 72 123 |
Fax: | +421 2 534 14 996 |
Spotrebitelia sa ešte predtým, než pristúpia k tomuto kroku, musia obrátiť na e-shop so žiadosťou o nápravu. Návrh môžu podať až po doručení odmietavej odpovede, alebo ak do 30 dní odpoveď nebude zaslaná vôbec. Podať ho treba najneskôr do jedného roka. Pre všetky spory platí, že ich hodnota musí dosahovať aspoň 20 eur.
Po podaní návrhu na príslušnom mieste, subjekty oprávnené riešiť spor alternatívnou cestou oznámia e-shopu začiatok a doručia všetky potrebné doklady spolu s výzvou, aby sa vyjadril v lehote minimálne 15 dní. E-shop je povinný poskytnúť súčinnosť. Celé riešenie sporu by malo byť ukončené do 90 dní od začatia, v zložitejších prípadoch môže byť táto lehota predĺžená o 30 dní, a to aj opakovane. Výsledkom môže byť dohoda, ktorú vypracuje subjekt oprávnený na riešenie a tá je potom pre obe strany záväzná.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné od 1.8. 2011. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto Všeobecné obchodné podmienky bez predchádzajúceho upozornenia.
Za spoločnosť Twincar s.r.o. schválil Ing. Dušan Demín, konateľ spoločnosti.